منتديات محبى سيناء
الصحراء هي من ذهب اليها ذلك الطفل اليتيم الذي اعطى للحياة معنى وقيمة
الصحراء من حضنت نبي الامة محمد عندما كان في احضان السيددة حليمة السعدية فهنيئا لك ايتها.الصحراء يكفيك فخرا ان رمالك كانت تطبع اثار اقدام خير خلق الله ...... استنشق هواءها النقي .. وهناك راى الكل كيف يشع النور من الوجه البرئ .. وجه اجمل طفل منذ ان خلق الله البرية
الصحراء حب يسكن عروق اهلها ....... وماذا يعرف البعيد عنها من اسرار هذا الحب
يشرفنا ترحيبك ويسرنا انضمامك لنا,,,,,,,
فضلا وليس أمراً اضغط دخول إذا كنت مسجل أو اضغط تسجيل إذا كنت غير مسجل ,,اما اذا كنت تريد التصفح فاضغط إخفاء ......

منتديات محبى سيناء
الصحراء هي من ذهب اليها ذلك الطفل اليتيم الذي اعطى للحياة معنى وقيمة
الصحراء من حضنت نبي الامة محمد عندما كان في احضان السيددة حليمة السعدية فهنيئا لك ايتها.الصحراء يكفيك فخرا ان رمالك كانت تطبع اثار اقدام خير خلق الله ...... استنشق هواءها النقي .. وهناك راى الكل كيف يشع النور من الوجه البرئ .. وجه اجمل طفل منذ ان خلق الله البرية
الصحراء حب يسكن عروق اهلها ....... وماذا يعرف البعيد عنها من اسرار هذا الحب
يشرفنا ترحيبك ويسرنا انضمامك لنا,,,,,,,
فضلا وليس أمراً اضغط دخول إذا كنت مسجل أو اضغط تسجيل إذا كنت غير مسجل ,,اما اذا كنت تريد التصفح فاضغط إخفاء ......

منتديات محبى سيناء
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات محبى سيناء


 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
حتى نتسم عبير الحريه***حتى لا يصبح الوطن فى مهب الريح***حتى لا ندع قراراتنا فى يد من باعو الوطن وسرقوا مقدراته حتى لا تكون سلبيا شارك فى الانتخابات وأدلى بصوتك لمن يستحق
إداره منتديات محبى سيناء ترحب بكل زوارها الكرام وتتمنى ان ينال الموقع اعجابهم وكل عام وانتم بخير............
تشكر إداره المنتدى الأخ الغالى محمد جعفر على مجهوداته المتواصله فى سبيل الرقى بمنتدانا
يسر إداره منتديات محبى سيناء اعلان العضوه غزل نائب مدير الموقع ولها كافه الصلاحيات مع تمنياتناً بالمزيد من التقدم والتواصل البناء الهادف..........

 

 Beskrivelsen av profeten Muhammed

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
LOVERS SINAI
المدير العام
المدير العام
LOVERS SINAI


عدد المساهمات : 2417
نقاط : 179707
تاريخ التسجيل : 09/08/2010
الموقع : أم الدنيا

Beskrivelsen av profeten Muhammed  Empty
مُساهمةموضوع: Beskrivelsen av profeten Muhammed    Beskrivelsen av profeten Muhammed  I_icon_minitimeالأحد سبتمبر 12, 2010 10:10 pm

Beskrivelsen av profeten Muhammed
(og velsignelse være med ham Guds fred)

Folk som kjente profeten Muhammed, Guds fred være med ham, sa at han var en snill og omtenksom mann. Fra han var ung ,fikk han oppnavnet Al-Amin, som betyr "den sannferdige".
Han var middels høy og sterk med mørkt tykt, svakt krøllet hår og skjegg. Hans store sorte øyner gjorde et sterkt inntrykk. I begeistrede øyeblikk syntes hans ansikt å utstråle en overnaturlig kraft. Han hadde en imponerende oppfattelsesevne, oppfinnsomhet og hukommelse. Han arbeidet alltid hardt.
Selv da han ble Arabias mektigste mann, levde han som sine medborgere. Hans eneste luksus var en hest, personlig våpen, parfyme og et par gule støvler, som Etiopias hersker hadde gitt ham. Han erklærte, at Gud hadde forbudt ham å bære gull og silke. Han reparerte selv sine sandaler, melket gjeiten,
tente ilden og feiet gulvet. Han klagde aldri over maten, han spiste den eller lot den være. Bygbrød, dadler og vannvar hans daglige føde, melk og honning en luksus.
Sendebudet likte barn og gikk ikke forbi dem uten et smil eller et vennlig ord. Da hans barnebarn Ummah var liten, bar han henne på skuldrene under den offentlige bønn, satte henne fra seg, når han skulle bøye seg og falle på kne, og tok henne så opp igjen. Anas, som som gutt ble hans tjener, forteller: "Jeg tjente Profeten i ti år, og han sa aldri "fy" til meg eller "hvorfor gjør du det?" og "hvorfor gjør du ikke det?"" (Bukhari)

Han var dyrevenn:
- "Bruk ikke dyrets rygg som din talerstol etter reisen!"
- "Ta byrdene av kamelene før bønnen!"
- "Hvem har gjort denne fugl ondt ved å ta dens unger? Giv dem tilbake til henne!"
Han fortalte om en umoralsk kvinne, som hentet vann i sin sko til en tørst hund. "Av denne grunn ble hun tilgitt."
Sendebudet unngikk ikke sorger i sine siste år. To av hans døtre, adoptivsønnen og den 1-årige sønn døde. Han bar tålmodig sin sorg.
Han understreket alltid, at han kun var et menneske og ikke uten feil.
- "Lovpris ikke meg, som de kristne lovpriser Marias sønn! Si: "Guds tjener og sendebud."
- "Jeg ber om Guds tilgivelse og vender meg til Ham i anger mer enn 70 ganger om dagen." (Bukhari)
Da han en gang hadde gitt et dårligt råd om daddelavling, sa han: "Når jeg veileder dere om noe utfra min egen mening, så husk, at jeg kun er et menneske!" (Muslim)

"I Guds sendebud har dere hatt et godt eksempel for den som setter sitt håp til Gud , og den ytterste Dag , og stadig kommer Gud ihu." ( Koranen, 33:21)

referanse :
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://saadhamdy.yoo7.com
 
Beskrivelsen av profeten Muhammed
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Profeten Muhammeds
» Muhammed (fvmh) - Den siste profet
» Profeten Muhammeds liv inför Islams Återkomst
» Muhammed (og velsignelse være med ham Guds fred) får suksess

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات محبى سيناء :: this is Mohamad :: Norsk-
انتقل الى: